(p200)
November 12th, 2015
'VTT:n tutkijat ovat kehittäneet näyttötekniikan, mikä voi pian päättää kömpelöiden älylasien tarun. Näytöt ovat ohuita (vain 1 mm), keveitä ja paljon huomaamattomampia kuin nykyiset hitec lasit.'
"Scientists at the VTT Technical Research Centre of Finland have developed a display technology that may soon spell the end of awkward-looking smartglasses. The resulting displays are thin, lightweight, and much more discrete than those of current-generation hi-tech spectacles."
'Valojohdeoptiikka täyttää edellä kuvatut ehdot ja tarjoaa lisäksi täysin läpinäkyvän optiikan. Uudet komponentit voidaan valmistaa minkä muotoisina hyvänsä ja ne voidaan kiinnittää silmälaseihin. Tekniikka tarjoaa valtavan hyppäyksen kehityksessä.'
"A technique known as lightguide optics could now bring that future closer to reality by allowing the creation of next-generation smartglass displays. According to the scientists involved, the new displays are highly transparent, lightweight, only 1 mm (0.04 in) thick and, most importantly, can be manufactured in any shape to integrate with existing lenses.
Embedding the display directly within the lenses could be a huge leap for smartglasses. Arguably, the most eye-catching (or, if you prefer, stare-attracting) feature of Google Glass is its very prominent retinal display: virtually removing it from sight could go a long way toward making this and other wearables more streamlined and socially comfortable to wear."
'Dispelixin konseptissa toteutettiin näyttö, mikä vastasi 60-tuumaista kuvaa 3 metrin etäisyydeltä nähtynä. Se on 2x Google-lasien näyttö.'
"In a proof-of-concept, VTT spin-off company Dispelix Oy created a display that formed images within the user's field of view that were reportedly as large as a 60-inch TV seen from a distance of three meters (10 ft) away. For reference, this is approximately double the stated field of view for the Google Glass display."
http://www.goodnewsfinland.com/feature/dispelix-opens-our-eyes-to-augmented-reality/
Tj Sunnari: 'Meillä on asiakkaita eri sektoreilla. AR tulee aiheuttamaan vallankumouksen elämän kaikilla alueilla.'
“We have customers in many sectors. AR will be a huge revolution in all aspects of life. Not only in consumer electronics, but the way we work, advertise, everything,” Sunnari enthuses. “It is hard to imagine a job where being able to access additional information while keeping your hands free wouldn’t be beneficial. Also, what do you need a TV for if AR glasses can provide a bigger and better image?”
'Dispelixin lähikohteet ovat kulutuselektroniikassa ja teollisuusyrityksissä aasiassa ja USA:ssa. Yhtiöllä ei ole aikomusta kehittää omia loppukäyttäjille tarkoitettuja tuotteita, mutta tavoite on tulla älylasien Inteliksi.'
"Dispelix’s immediate targets are consumer electronics and industrial companies in Asia and the US, where Sunnari says practically all the significant players preside. The startup has no plans to develop its own end-user products, but instead it has set its goal as becoming the ‘Intel of smart glasses’.
https://www.dispelix.com/
Projektorin kuva - kapea hila - yksi valojohde - kuvan muuntohila
Näytöt joko yksivärisiä tai monivärisiä
Ohut rakenne, vain käyttäjä näkee kuvan
YRITYKSELLÄ EI OLE OMAA VALMISTUSTA, VAAN SE LISENSOI TEKNOLOGIAA
TÄTÄ VOISI SUOSITELLA (kyselyyni ei ole vielä tullut vastausta)
181FIN/EN Dispelix Oy
https://newatlas.com/dispelix-oy-next-gen-smartglass-display/40342/November 12th, 2015
'VTT:n tutkijat ovat kehittäneet näyttötekniikan, mikä voi pian päättää kömpelöiden älylasien tarun. Näytöt ovat ohuita (vain 1 mm), keveitä ja paljon huomaamattomampia kuin nykyiset hitec lasit.'
"Scientists at the VTT Technical Research Centre of Finland have developed a display technology that may soon spell the end of awkward-looking smartglasses. The resulting displays are thin, lightweight, and much more discrete than those of current-generation hi-tech spectacles."
'Valojohdeoptiikka täyttää edellä kuvatut ehdot ja tarjoaa lisäksi täysin läpinäkyvän optiikan. Uudet komponentit voidaan valmistaa minkä muotoisina hyvänsä ja ne voidaan kiinnittää silmälaseihin. Tekniikka tarjoaa valtavan hyppäyksen kehityksessä.'
"A technique known as lightguide optics could now bring that future closer to reality by allowing the creation of next-generation smartglass displays. According to the scientists involved, the new displays are highly transparent, lightweight, only 1 mm (0.04 in) thick and, most importantly, can be manufactured in any shape to integrate with existing lenses.
Embedding the display directly within the lenses could be a huge leap for smartglasses. Arguably, the most eye-catching (or, if you prefer, stare-attracting) feature of Google Glass is its very prominent retinal display: virtually removing it from sight could go a long way toward making this and other wearables more streamlined and socially comfortable to wear."
'Dispelixin konseptissa toteutettiin näyttö, mikä vastasi 60-tuumaista kuvaa 3 metrin etäisyydeltä nähtynä. Se on 2x Google-lasien näyttö.'
"In a proof-of-concept, VTT spin-off company Dispelix Oy created a display that formed images within the user's field of view that were reportedly as large as a 60-inch TV seen from a distance of three meters (10 ft) away. For reference, this is approximately double the stated field of view for the Google Glass display."
http://www.goodnewsfinland.com/feature/dispelix-opens-our-eyes-to-augmented-reality/
Tj Sunnari: 'Meillä on asiakkaita eri sektoreilla. AR tulee aiheuttamaan vallankumouksen elämän kaikilla alueilla.'
“We have customers in many sectors. AR will be a huge revolution in all aspects of life. Not only in consumer electronics, but the way we work, advertise, everything,” Sunnari enthuses. “It is hard to imagine a job where being able to access additional information while keeping your hands free wouldn’t be beneficial. Also, what do you need a TV for if AR glasses can provide a bigger and better image?”
'Dispelixin lähikohteet ovat kulutuselektroniikassa ja teollisuusyrityksissä aasiassa ja USA:ssa. Yhtiöllä ei ole aikomusta kehittää omia loppukäyttäjille tarkoitettuja tuotteita, mutta tavoite on tulla älylasien Inteliksi.'
"Dispelix’s immediate targets are consumer electronics and industrial companies in Asia and the US, where Sunnari says practically all the significant players preside. The startup has no plans to develop its own end-user products, but instead it has set its goal as becoming the ‘Intel of smart glasses’.
https://www.dispelix.com/
Projektorin kuva - kapea hila - yksi valojohde - kuvan muuntohila
Näytöt joko yksivärisiä tai monivärisiä
Ohut rakenne, vain käyttäjä näkee kuvan
YRITYKSELLÄ EI OLE OMAA VALMISTUSTA, VAAN SE LISENSOI TEKNOLOGIAA
TÄTÄ VOISI SUOSITELLA (kyselyyni ei ole vielä tullut vastausta)